Taarbæk - en del af Kommunen

Taarbæk har brug for et medlem af Kommunalbestyrelsen der kan tale Taarbæks sag. Det vil jeg gerne bidrage til

Videoen viser en gåtur i Taarbæk med vores Borgmester

Taarbæk må ikke blive glemt i Kommunen og skal derfor være repræsenteret i Kommunalbestyrelsen.

Taarbæk er en lille by i kommunen men ikke desto mindre vigtig for de ca. 1500 indbyggere der bor i Taarbæk og som alle er meget engageret i Taarbæk. Taarbæk er ikke bare en bydel – det er en by.

Der er mange herligheder i Taarbæk til gavn for alle Kommunens borgere såsom havn, strand, Øresund og Dyrehaven.

Der er et unikt miljø i Taarbæk og det kommer ikke af sig selv. Vi har ca. 20 forskellige foreninger og institutioner i Taarbæk, som alle bidrager aktivt til Taarbæks miljø. Taarbæk er et stærkt lille samfund.

Vi vil gerne passe på vores Skole som er vigtig for Taarbæk og ikke mindst som nærområdets “Lilleskole”

Taarbæk ønsker et godt samarbejde med Kommunen og det skal gå begge veje.

Der er sket mange gode ting i Taarbæk de sidste 4 år. Vi har fået renoveret Taarbæk Strandvej og Strandvejen. Vi har fået renoveret fortove. Vi har takket være en række frivillige i Taarbæk en imponerende Havnelegeplads til gavn for alle kommunens børn. Vi får langt om længe Fibernet i Taarbæk efter 12 års ihærdig indsats.

Kan også være det er på tide vi får fornyet Jollehavnen for at se om vi kan gøre området endnu mere attraktivt og forslag modtages, så jeg kan tage dette op som et punkt i Teknik- og Miljøudvalget.

Vi skal fortsat finde en løsning på parkeringen i Taarbæk. Der har været en parkeringsanalyse af forholdene i Taarbæk og der bliver arbejdet på en række løsninger. Nogen kan igangsættes snarest og en del af løsningerne kræver at vi beslutter at afsætte penge til disse vigtige initiativer som forhåbentlig også betyder vi bla.. kan afhjælpe parkering for forældre til børn i Taarbæk Børnehus og sikre at der er flere muligheder for parkering til kroens gæster.

Hvad vil jeg arbejde for de næste 4 år:

• Finde flere parkeringsmuligheder – det er svært men der findes muligheder
  • Finde løsninger der kan reducere hastigheden både på Taarbæk Strandvej og Strandvejen
    • Det kræver et budget som der skal forhandles i den kommende valgperiode
  • Kan vi forskønne og forbedre Jollehavnen som trænger til en kærlig hånd
    • Forslag er velkomne evt. udskrive en idé-konkurrence
  • Vi skal passe på miljøet – så skal vi ikke arbejde på at få fjernvarme til Taarbæk?
  • Kystsikring
    • Arbejdet er godt igang takket være Taarbæk borgerforening – arbejdet skal følges til dørs og der skal også fra kommunen afsættes penge til finansiering af en kystsikring